What can a girl do

november 4, 2009

Tiden står nesten dønn stille i disse dager. Spesielt når man er litt småsyk og har bygd hi under dynen. Solen titter så vidt frem og alt jeg klarer er å tenke på er helg. Helg – det kommer ikke til å bli like mye gøy fremover nå.

Økonomisk sett er jeg rakafant! Det blir ingen skoying og konsumering denne helgen. På veien hjem fra skolen gikk jeg forbi den fineste butikken i byen. Der stopper jeg opp og drømmer for meg selv.

– Hva om jeg kunne gått i de skoene? Hvorfor får ikke jeg den kåpen? For å ikke snakke om den mest fantastiske vesken, som noengang er laget. Den står der inne å gløder. Lukter gjør den og, men bare ekte!

Jeg våkner opp fra drømmen og virkeligheten er lyst opp foran meg. Du har ingen penger!!! Du er student!

Trygt hjemme i sofaen, begravd ned i et varmt teppe og etikk for journalister i fanget, sitter jeg og tenker at helsikken, nå hadde det smakt med taco..

Det er jo tross alt de små gledene i livet man må sette mest pris på.

4 kommentar to “What can a girl do”

  1. Nymph said

    Men tenk hvor digg det blir når vi blir ferdig som studenter da 😀 Da kan vi kose oss 😉

  2. Hehe.. Det er sant.
    Det er mulig å ha det ok uten penger også. Man skal ikke undervurdere de små gleder. 😉

  3. Lekkert bilde, forresten. 😉

  4. TheKNUTSresidens said

    Åh, sånn er det, DJ! Det er de små gledene man må klamre seg til.
    Her om dagen, eller.. rett etter jeg var kommet fra Cape Town, kikket jeg i diverse butikker. Og for første gang i hele mitt liv hadde jeg ikke lyst på noe! Jeg følte ikke noe behov for å kjøpe noe nytt, ingenting!
    Og så skjedde jo det som skjedde.

    Alle pengene mine skal heretter gå til et par-tre øl og resten sparing! Hehe. Knuts skal ut og oppdage verden. Så får jeg heller klamre meg til de små glednee imellomtiden 🙂

    Vi kan glede oss til Storlaksen flytter til Bergen! 🙂

    Luv u alot 🙂

Legg igjen en kommentar